Як відкрити магазин товарів для свята
Дана стаття присвячена розвитку в Україні перспективного напряму роздрібної торгівлі як паті-шопи (party-shops).
На сьогоднішній день ринок паті-товарів добре освоєний в США, Канаді та Європі. Для нашої країни цей напрямок не розвинене і мені б хотілося поділитися з вами своїм досвідом і знаннями в цій області.
Про площі та оренді
В Європі та Америці площа таких магазинів коливається в межах 80-1000 кв. м. Асортимент товару на полицях дуже великий і, відповідно, спектр надаваних послуг теж. Все це добре працює і розвивається, тому що орендні ставки невеликі.
У нашому випадку оренда хорошого торгового місця коштує дорого і я бачу кілька форматів:
1й – це торгова точка в проході Торгового Центру (від 4 кв. м.),
2й варіант - це повноцінний магазин від 80 до 100 кв. м.
Розміщення, зовнішній і внутрішній вигляд магазину
Торгову точку варто розміщувати в Торговому Центрі, де є вже сформований потік людей. Кращий варіант біля дитячих кімнат і магазинів, дитячих ігрових кортів або фудкортов.
Магазин товарів для свята краще всього відкривати окремо стоїть. Такий магазин необхідно розміщувати в місцях з зручним розташуванням і паркуванням, недалеко від магазинів з дитячою тематикою середньої і високої цінової категорії. Справа в тому, що більшість покупців (до речі, це жінки) заздалегідь планують свій домашній свято: вона повинна вирішити, коли пройде, хто буде з гостей, скільки дітей, що поставити на стіл і т. д.
В окремому приміщенні є ряд незаперечних плюсів: незалежний графік роботи, перший час після запуску можна працювати з двома вихідними – велика економія на фонді з\п. І атмосфера в окремому магазині тепліше і «домашнє».
Обов'язкова наявність яскравої вивіски і бажано наявність великої вітрини, яка тематично оформляється під найближчий свято (
Новий рік, Хеллоуїн, День Св. Валентина та ін).
Постарайтеся оформити магазин саме товаром, який продаєте. Розвісьте паперові гірлянди, надуйте повітряні кулі, оформіть тематично стіл для свята і клієнти відразу оцінять ваш товар.
Про асортименті і обліку
Головне - мати широкий асортимент і повні полиці товару. Якщо продавати звичайні святкові товари, такі, як свічки, паперові гірлянди, ковпачки, дудочки, маски, капелюхи, то необхідно врахувати наступне:
- націнка становить близько 100-300%;
- облік і продажу бажано вести в 1С (або будь-який інший програмі обліку). Весь товар, що продається Happy day, має артикули і унікальні штрих-коди;
- обов'язкова наявність цінників на кожному товарі, які добре читаються і зрозумілі покупцям;
- бажано вільні доступ і наочність товару. Щоб людина могла підійти і самостійно все розглянути і помацати.
Товари та додаткові послуги
В хорошому паті-магазині просто зобов'язаний бути широкий вибір повітряних гумових та фольгированых куль для будь-якого заходу. До речі, на сьогоднішній момент я бачу в багатьох торгових центрах саме надувши повітряних куль і тільки.
Націнка на надута куля може досягати 300% і це хороші гроші. Якщо додати сервіс з доставки букетів та оформленням, це ще принесе додатковий непоганий дохід.
А також рекомендую розглянути:
- пакування подарунків;
- продаж листівок;
- продаж карнавальних костюмів (якщо дозволяє площа);
- сервіс з доставки (букетів з повітряних кульок + святкових товарів);
- on-line магазин з доставкою.
Головне не забувати, що у вас паті-шоп а не лавка «Все по 5», тому 5% відведіть на листівки і
упаковку, а 95% - це, все-таки, кулі та паті-товари.
Адміністрування магазину
Чесний, грамотний і креативний адміністратор (керівник) – один з головних умов прибутковості будь-якого бізнесу. Їм зобов'язаний бути людина, яка постійно відстежує продажу і замовляє товар, що відповідає за оновлення асортименту і продумує акції і колекції до різних свят і подій.
Головне в будь-якому бізнесі – це контроль за фінансами. Тому, ще раз повторюся, необхідно враховувати всі запаси і проводити продажу через облікову систему. Звичайно, виводити статистику по продажах і аналізувати її.
Графік роботи магазину
Якщо говорити про ТЦ, то графік роботи безпосередньо залежить від роботи торгового центру. Але враховуйте, що більшість клієнтів приходить в магазини після роботи (з 18:00 до 21:00) і основний потік клієнтів доводиться на вихідні та святкові дні.
Я вважаю, що для того, щоб зрозуміти, наскільки добре або погано працює магазин, треба пропрацювати не менше року. Так як більшість потенційних покупців святкують свій День Народження один раз в рік плюс вітають пару – трійку знайомих, відповідно, кількість потенційних клієнтів та обсяг виручки конкретної торгової точки стане зрозумілий приблизно через рік повноцінної роботи.
NB! Не думайте, що весь товар продається однаково добре. Тому, не сподівайтеся зробити магазин надприбутковим тільки з суперпродаваемыми товарами. Наприклад, якщо в магазині представлений дизайн «Пірати», то завжди будуть добре продаватися ковпаки, кульки і набагато рідше скатертини і дудочки даного дизайну. Це не означає, що дудочки і скатертини потрібно прибрати, вони повинні бути завжди, інакше ваші клієнти підуть шукати цю скатертину десь ще або взагалі відмовляться від цієї ідеї тематичної вечірки.
Ассортимент товара необходимо менять. Это позволяет клиентам находить постоянно что-то новое и, соответственно, заходить к вам в магазин почаще в поисках новинок.
Иногда переставляйте стеллажи и меняйте местами товар (коллекции), даже не меняя ассортимент. Это позволит клиенту смотреть на один и тот же товар с другой стороны и даже просто находить что-то новое для себя.
Для начала торговли в такой комплектации, как продемонстрировано на рисунке, вам понадобится около 15 тыс. грн. (в стоимость включен товар и оборудование).
Оформляйте вітрину яскраво і під будь-які свята. Надувайте багато куль на вітрину – це допоможе привернути увагу і збільшити продажі.
Ціна не є ключовим фактором покупки. Головне – широкий асортимент і сервіс!
Удачі вам у вашому бізнесі!
Компанія "Happy day"
З питань співпраці звертатися за телефоном 0953511333 Владислав